Dagens Gang - Basisgruppen

Basisgruppen:

Vi har 9 børn på egen stue som er visiteret fra andre institutioner på baggrund af børnenes udfordringer udviklingsmæssigt, socialt og fysisk.  Vi arbejder fokuseret med inklusion, og børnene er ofte sammen med børnehaven under aktiviteter, måltider og lege.

Forældresamarbejdet er udvidet og der er en times møde hver 3’ måned, statusmøder 2 gange om året og et møde i efteråret før skolestart hvor forældrene guides i skolevalg.  Derudover er vi altid klar hvis i ønsker en samtale.

Stuen arbejder med handleplaner på hvert enkelt barn og alle børn har en primær og en sekundær pædagog gennem hele institutionstiden.  Der arbejdes med dagstavler og tegn til tale.

Dagen foregår som i børnehaven- se evt under fanen Børnehave, men der tages hensyn til det enkelte barn i forhold til deltagelse i samlinger, måltider, afslapning, lege, ture osv.

Vi samarbejder med psykolog, talehørelære og fysioterapeut som en del af vores hverdag.