Traditioner

Traditioner i De 5 årstider

Fastelavn.

Vi holder fastelavn med børnene om formiddagen. Vi opfordrer alle til at komme udklædte og er der børn som ikke er udklædt, finder vi en løsning- man kan males som sommerfugl, indianer og andet, og vi kan hurtigt finde en fjer til at pynte med.

Vi slår katten af tønden stuevis- børnehaven er på gangen ved hoveddøren, vuggestuen slår katten af en paptønde ude ved deres garderober og Lotus slår katten af tønden på stuen.

Til frokost har vi ”pølsevogn” hvor alle spiser pølser og brøde med ketchup og sennep. Vi tager selvfølgelig hensyn til religion og allergi. Om eftermiddagen får vi hjemmebagte boller som er pyntet med mørk chokolade.

Afslutning for skolebørnene.

I slut april holder vi en afskedsfest for de børn som skal i skole. (De fleste starter på sfo d. 01/05).  Festen foregår fra kl. 17,00-19,00 og er uden forældre. Alle har medbragt noget spiseligt til festen og der festes, danses og holdes små konkurrencer.

En af de sidste dage i april bliver forældrene til skolebørnene inviteret til en mere officiel afslutning, hvor vi samles og alle børn får et diplom for at have gået i De 5 årstider.

Sommerfest.

Vi holder en fælles sommerfest hvert år i slutningen af august. Her er alle inviteret og vi starter kl. 15 hvor alle børn får billetter til boderne på legepladsen.  Alle opfordres til at tage en madkurv med som kan nydes når det passer en. Kl. 17,00 slutter vi. Vores erfaring siger os at der er børnene meget trætte efter en dejlig og lang dag.

Julefest.

I december holder vi julefest, hvor alle er inviteret. Det foregår i tidsrummet kl. 15,00-17,00 og man er på egen stue.  Der er mulighed for at lave julepynt med sit barn og vi serverer æbleskiver med syltetøj, kaffe, te og vand.  Kl. 16,30 går de kommende skolebørn luciaoptog gennem hele huset.